سفر با ما

ساخت وبلاگ

كشور ایران به دلیل شرایط آب و هوایی خاص و چهار فصل خود طی سال در هر نقطه خود زیبایی و جذابیت هایی را دارد. به همین دلیل گردشگری و طبیعت گردی تقریبا در تمام نقاط كشور دیده می شود. بعضی مناطق به دلیل زیبایی های طبیعی و برخی به دلیل قدمت بالا و تاریخ و پیشینه خود مسافران و گردشگران را به سمت خود جذب می كنند. اگر قصد سفر داشته باشیم در هر فصلی می توان با یك برنامه ریزی ساده به راحتی نقطه ای از كشور را انتخاب كرده و با رزرو هتل و انتخاب وسیله نقلیه مناسب به آن دیار سفر كرده و خاطرات فراموش نشدنی را برای خود ثبت كنیم. در این مقاله گردشگری اطلاعاتی مفید و كاربردی از بهترین نقاط گردشگری و تفریحی یكی از پر طرفدار ترین و زیبا ترین شهر های ایران را به شما معرفی می كنیم. شاید شما نام شهر "جلفا" را شنیده باشید، یا از خود سوال كرده باشید كه جلفا كجاست؟ شهر "جلفا" یكی از شهرستان های استان زیبا و غیور آذربایجان شرقی می باشد كه در غرب این استان واقع شده است. در ادامه این مقاله شما را با جاهای دیدنی جلفا تبریز، از جمله برج دوزال، آرامگاه سید ابوالقاسم نباتی، حمام كردشت، كلیسای سنت استپانوس، كلیسای ننه مریم كاروانسرای خواجه نظر، آبشار آسیاب خرابه، كلیسای چوپان، امامزاده سید محمد و بسیاری از دیدنی های دیگر این منطقه به همراه حدود آدرس و مسیر دسترسی این مناطق آشنا می كنیم. حال ببینید جلفا کجاست
شهرستان "جلفا" در شمال غربی استان آذربایجان شرقی واقع شده است. این شهرستان از شمال به "جمهوری آذربایجان" و كشور "ارمنستان" و از جنوب به شهرستان "ورزقان" و "مرند" و همچنین از شرق به شهرستان "كلیبر" محدود می شود. همجواری این شهرستان با رود "ارس" و همچنین هم مرز بودن آن با دیگر كشور های شمالی اهمیت این منطقه را بالا برده است. به دلیل وجود منطقه آزاد تجاری "ارس" این شهرستان از قطب های تجاری مهم كشور به حساب می آید. وجود بازار مرزی "جلفا" در كنار دیگر مناطق و مناظر تاریخی این منطقه و هم چنین وجود بهترین هتل های ایران در این استان از جمله ویلاهای كوهستانی ارس جلفا این شهرستان را محلی برای گردش و گذراندن اوقات خوشی برای مسافران و گردشگران كرده است. به دلیل وجود مناطق بسیار گردشگری و تاریخی و مذهبی در این شهرستان، در ادامه مقاله سعی بر این شده است كه به اختصار شما را با دیدنی های جلفا تبریز آشنا كنیم.

اگر از "جلفا" به سمت روستای "اشتبین" در ارتفاعات كوه "زوندول" برویم، مقبره عارف و شاعر بزرگی به نام حكیم "سید ابوالقاسم نباتی" نمایان می شود. شاعری عارف پیشه كه بسیاری از اشعار خود را به زبان آذری و فارسی سروده و در میان مردمان این استان و حتی كشورهای تركیه، آذربایجان و منطقه قفقاز طرفداران بی شماری پیدا كرده است. مقبره ای درخور با ستون هایی از جنس سنگ مرمر كه در بالا به یكدیگر متصل می شوند كه زیبایی دو چندانی را به این آرامگاه بخشیده است.

منبع: ایران هتل

سفر با ما...
ما را در سایت سفر با ما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : توریست کهنه کار safarbama بازدید : 304 تاريخ : سه شنبه 26 آذر 1398 ساعت: 0:41

با برنامه‌ریزی‌ها جهت حرکت اولین تله کابین برقی بین‌المللی از روسیه به چین موافقت شده است. مسافران از شهر بلاگووچنسک سوار تله کابین شده و با گذر از رودخانه اَمور وارد شهر هیه در چین می‌شوند.

این سفر مرزی تنها 7.5 دقیقه طول می‌کشد که 3.5 دقیقه آن در هوا خواهد بود. هر 15 دقیقه 60 مسافر می‌توانند از ترمینال روسیه سوار تله کابین شوند. ساخت این ترمینال که توسط UNStudio معماران هلندی طراحی‌شده است، از رودخانه یخ‌زده اَمور و ارتباطاتی الهام گرفته است که در راستای خط مرزی قدیمی دیده می‌شود.

یک فضای جدید شهری ترمینال را به مرکز فرهنگی کنونی بلاگووچنسک مرتبط خواهد کرد که با تزیین باغ و فضای سبز مانند یک پارک مرتفع خواهد بود که فضای کافی برای مجسمه‌های شهری و مناظر دیدنی خواهد داشت.

انتظار می‌رود ساخت این ترمینال در سال 2020 آغاز شود.

لست سکند

سفر با ما...
ما را در سایت سفر با ما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : توریست کهنه کار safarbama بازدید : 288 تاريخ : پنجشنبه 14 آذر 1398 ساعت: 1:03

کوه اورست در مرز بین تبت و نپال در هیمالیا در آسیا واقع شده است.

اورست در محدوده Mahalangur در فلات تبت معروف به Qing Zang Gaoyuan واقع شده است. این اجلاس مستقیماً بین تبت و نپال است.

اورست

مونت اورست برخی از شرکتهای بلند را نگه می دارد. دامنه Mahalangur چهار خانه از شش قله بلند زمین است. نوع کوه کوه اورست در پس زمینه قرار دارد. تایمرهای اول به نپال معمولاً مطمئن نیستند که کدام کوه اورست است تا زمانی که کسی برای آنها روشن شود!

از طرف نپالی ، کوه اورست در پارک ملی ساگارماتا در منطقه سولوخمبو واقع شده است. از طرف تبت ، کوه اورست در منطقه تینگری در منطقه Xigaze واقع شده است ، چیزی که چین آن را منطقه خودمختار و بخشی از جمهوری خلق چین می داند.

به دلیل محدودیت های سیاسی و سایر عوامل ، طرف نپالی اورتست در دسترس ترین و بیشتر در کانون توجه قرار دارد. وقتی شخصی می گوید "به اردوگاه پایگاه اورست بروید" ، آنها در مورد اردوگاه پایگاه جنوبی با فاصله 17،598 فوت در نپال صحبت می کنند.
حقایق درباره کوه اورست
 هوگو لین / © TripSavvy 2018
کوه اورست چقدر بالاست؟

این نظرسنجی که نپال و چین پذیرفتند (در حال حاضر): 29029 فوت (8،840 متر) بالاتر از سطح دریا را به دست آورد.

با پیشرفت فناوری ، تکنیک های مختلف نظرسنجی نتایج متفاوتی را برای ارتفاع تحت اللفظی کوه اورست تولید می کنند. زمین شناسان مخالفند که آیا اندازه گیری ها باید براساس برف دائم یا سنگ انجام شود. با اضافه شدن به استرس آنها ، حرکت تکتونیکی باعث می شود کوه هر سال کمی رشد کند!

با ارتفاع 29029 پا (8،840 متر) از سطح دریا ، کوه اورست براساس اندازه گیری تا سطح دریا مرتفع ترین و برجسته ترین کوه روی زمین است.

هیمالیا آسیا - بلندترین رشته کوه در جهان - در شش کشور جهان قرار دارد: چین ، نپال ، هند ، پاکستان ، بوتان و افغانستان. هیمالیا به معنای "اقامت برف" در سانسکریت است.
نام "اورست" از کجا آمده است؟
عجیب است که بلندترین کوه زمین از هر کسی که کوهنوردی کرده بود نام غربی خود را دریافت نکرد. این کوه برای سر جورج اورست ، سرلشگر ولزی سرخپوستان در آن زمان نامگذاری شده است. او این افتخار را نمی خواست و به دلایل زیادی به این ایده اعتراض کرد.

چهره های سیاسی در سال 1865 گوش نکردند و هنوز هم به افتخار آقا جورج اورست به "قله شانزدهم" به "اورست" تغییر نام دادند. بدتر از همه ، تلفظ ولزی در واقع "Eave-rest" است نه "Ever-est"!

کوه اورست کجاست ؟ قبلاً چندین نام محلی از الفبای مختلف ترجمه کرده بود ، اما هیچکدام به اندازه کافی متداول نبودند که بدون صدمه زدن به احساسات شخصی ، رسمی شوند. ساگارماتا ، نام نپالیایی برای اورست و پارک ملی اطراف آن ، تا دهه 1960 مورد استفاده قرار نگرفت.

نام تبت برای اورست Chomolungma به معنی "مادر مقدس" است.
بالا رفتن از کوه اورست چقدر هزینه دارد؟

صعود از کوه اورست گران است. و این یکی از آن تلاش هایی است که شما واقعاً نمی خواهید گوشه و کنار تجهیزات ارزان قیمت را قطع کنید یا کسی را که نمی داند چه کاری انجام می دهد ، استخدام کنید.

مجوز دولت نپال برای هر کوهنورد 11000 دلار هزینه دارد. این یک کاغذ گران است اما سایر هزینه ها و هزینه های نه چندان اندک به سرعت روی آن قرار می گیرند.

هر روز در اردوگاه پایه به شما مجهز می شود که نجات خود را در دست داشته باشید ، بیمه ای کنید تا در صورت لزوم از بدن خود استخراج شود ... قبل از اینکه حتی اولین قطعه تجهیزات را بخرید و یا شرپاس و یک راهنما را خریداری کنید می توانید سریعاً به 25،000 دلار برسید.

شرپاها "دکتر یخی" که مسیر فصل را آماده می کنند می خواهند جبران کنند. همچنین می توانید هزینه آشپزی روزانه ، دسترسی به تلفن ، زباله ، پیش بینی وضعیت آب و هوا و غیره را بپردازید how بسته به مدت زمان تسویه حساب شما می توانید تا دو ماه یا بیشتر در پایگاه قرار داشته باشید.

دنده ای که می تواند در برابر جهنمی که در یک سفر اِستِست تحمل می شود ، مقاومت نکند ، ارزان نیست. یک بطری اکسیژن تک لیتری تکمیلی می تواند هرکدام بیش از 500 دلار قیمت داشته باشد. شما حداقل به پنج مورد نیاز خواهید داشت ، شاید بیشتر. شما باید برای Sherpas نیز بخرید. چکمه های مناسب و کت و شلوار کوهنوردی هر دو حداقل 1000 دلار قیمت دارند. انتخاب مواد ارزان قیمت می تواند انگشتان دست برای شما به همراه داشته باشد. تجهیزات دزدگیر شخصی معمولاً بین 7000-10،000 دلار در هر سفر است.

به گفته نویسنده ، گوینده و کوهنوردان هفت قله آلن آرنت ، میانگین قیمت برای رسیدن به قله اورست از جنوب با یک راهنمای غربی 64750 دلار در سال 2017 بود.

در سال 1996 ، تیم Jon Krakauer برای پیشنهادهای اجلاس خود هر کدام 65000 دلار پرداخت کردند. اگر واقعاً می خواهید شانس خود را برای رسیدن به بالا و زنده ماندن برای گفتن در این زمینه افزایش دهید ، می خواهید دیوید هان را استخدام کنید. او با 15 تلاش در اجلاس موفق ، رکورد یک کوهنورد غیر شرپا را در اختیار دارد. برچسب زدن با او بیش از 115،000 دلار هزینه خواهد کرد.
چه کسی کوه کوه اورست را صعود کرد؟

سر ادموند هیلاری ، زنبوردار اهل نیوزیلند و شرپا نپالی وی ، تنسینگ نورگی ، اولین کسانی بودند که در تاریخ 29 مه 1953 به قله رسیدند ، حدود ساعت 11:30 بامداد ، دوتایی گفته شد مقداری آب نبات و یک صلیب کوچک را قبل از فرود آمدن بلافاصله دفن کرده است. جشن گرفتن بخشی از تاریخ.

در آن زمان ، تبت به دلیل درگیری با چین برای بیگانگان بسته شد. در هر نپال فقط یک بار اعزام به اورست مجاز بود

سفر با ما...
ما را در سایت سفر با ما دنبال می کنید

برچسب : کوه, نویسنده : توریست کهنه کار safarbama بازدید : 286 تاريخ : سه شنبه 30 مهر 1398 ساعت: 22:01

قصد داریم مکانی تفریحی را به شما معرفی کنیم که می توانید آخر هفته خود را در آن بگذرانید. بعد از داشتن یک هفته پرکار رفتن به مکان های تفریحی و دیدنی می تواند از خستگی شما بکاهد. پیشنهاد ما برای این آخر هفته، پارک ژوراسیک تهران است که هم برای شما و هم برای کودکانتان می تواند جالب باشد. در ادامه با سیر و گشت همراه باشید.

پارک ژوراسیک تهران

پارک ژوراسیک تهران یا همان پارک دایناسورها در تهران در ابتدای سال ۱۳۹۲ کلنگ ساخت و آماده سازی آن به زمین خورده شد. این پارک زیبا در بخش شمالی پارک پرواز در بالای محله سعادت آباد قرار گرفته است، ژوراسیک پارک تهران با محیطی بسیار شگفت انگیز و هیجانی برای کودکان در سال ۱۳۹۳ آماده فعالیت شد، که در همان سال نیز اولین گروه از بازدیدکنندگان از این پارک دیدن کردند. هر آنچه که باید درباره دایناسورها بدانید در این پارک یافت می شود. از دایناسورهایی با دست و پای متحرک تا یک تخم دایناسور که از تخم خود بیرون می آید. پیشنهاد می کنیم حتما از این مکان دیدن بفرمایید.

این مکان یک مجموعه دو قلو می باشد. پس حتما مقاله اسپایدر پارک تهران را نیز مطالعه فرمایید.

آدرس و ورودی پارک ژوراسیک تهران

آدرس: این پارک در تهران – سعادت آباد، میدان بهرود، بلوار شقایق، بعد از پارک پرواز واقع شده است.

پارک ژوراسیک

ساعت کار و قیمت بلیط پارک ژوراسیک تهران

ساعت کاری پارک ژوراسیک از ۱۰ صبح تا ۹ شب و بلیط ورودی این پارک :

قیمت ورودیه ژوراسیک پارک تهران و اسپایدر پارک ۱۵۰۰۰ تومان می باشد.

امکانات ژوراسیک پارک تهران

بازدید از ۳۰ نماد حیوانات متحرک و ۳۰ نوع از انواع دایناسورها

سینما ژوراسیک

شوی زنده دایناسور و اجرای برنامه با دایناسور متحرک

امکان تهیه عکس یادگاری (استودیو ژوراسیک)

فراهم بودن امکانات رستوران ، بوفه

میدان دایناسور سواری

پارکینگ اختصاصی

کارت خوان

همچنین یک فروشگاه محصولات فرهنگی و بازی و سرگرمی در پارک برقرار است که می توانید کتاب ها و یادگاری های دایناسوری تهیه کنید.

ژوراسیک تهران

پارک دایناسورها تهران

ژوراسیک پارک تهران

پارک ژوراسیک

ژوراسیک پارک

سفر با ما...
ما را در سایت سفر با ما دنبال می کنید

برچسب : پارک,ژوراسیک,تفریح,گردشگری, نویسنده : توریست کهنه کار safarbama بازدید : 330 تاريخ : يکشنبه 28 مهر 1398 ساعت: 22:45

تورهای مشهد جزو پرطرفدارترین مسیرهای علاقمندان به سفر در ایران می باشد. تور لحظه آخری مشهد نیز یکی از انواع این تورها برای رفتن به شهر مقدس مشهد می باشد. تور مشهد ارزان و البته باکیفیت را از بهترین آژانس های مختلف گردشگری خرید نمایید.

سفر با ما...
ما را در سایت سفر با ما دنبال می کنید

برچسب : تور,تور مشهد, تور ارزان مشهد,تور لحظه آخری مشهد,تور داخلی, نویسنده : توریست کهنه کار safarbama بازدید : 360 تاريخ : يکشنبه 16 دی 1397 ساعت: 14:12